Accept

Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) oraz podobne technologie w celu świadczenia usług, dostosowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Możesz zawsze wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że cookies będą zapisane w pamięci urządzenia. Więcej w Polityce prywatności

System Konsolidacji Raportów

System Konsolidacji Raportów (SKR) to aplikacja, która usprawnia oraz zapewnia kontrolę nad procesem raportowania, jaki ma miejsce we wszystkich oddziałach Przedsiębiorstwa, którego finalną postacią są raporty skonsolidowane dla Centrali (księgowość, kontroling), Zarządu, Działów Decyzyjnych.

Aplikacja pozwala obsłużyć dwa podstawowe typy raportów Wzajemne i Generyczne (Cykliczne), budowane automatycznie lub ręcznie przez uprawnione osoby w oparciu o przygotowane szablony raportów.

System obsługuje deklaracje/formularze VAT7, VAT-EU, PIT, CIT rozliczenia wzajemne i dowolny, jaki dział kontrolingu czy księgowości obsługuje - pracownicy merytoryczni sami budują takie raporty.

Opcjonalnie aplikacja może obsługiwać standard udostępniany przez Ministerstwo Finansów w zakresie elektronicznej obsług dokumentów podatkowych e-Poltax, (aktualnie deklaracja VAT7). Możliwa jest rozbudowa o kolejne deklaracje/formularze. Dane dla części raportów można importować na podstawie przygotowanych szablonów z MS Excel’a, systemów ERP lub też wprowadzać ręcznie. O sposobie wprowadzania danych decyduje menadżer raportów na etapie projektowania szablonu raportu.

Szablony raportów wykorzystywane podczas pracy z aplikacją definiuje uprawniony pracownik a na ich podstawie przygotowywane są raporty produkcyjne, które to podlegają w zależności od typu i przeznaczenia raportu konsolidacji. Raporty mogą mieć zdefiniowaną cykliczność a wówczas dla każdego okresu generowane są automatycznie. Uprawniony pracownik ma też możliwość „ręcznego” utworzenia nowego raportu/okresu raportowania. Informacja o nowym raporcie jest rozsyłana do wszystkich osób odpowiedzialnych za raportowanie w oddziałach: Edytorów - z uprawnieniami do przygotowania/wypełnienia raportu, Zatwierdzających – z uprawnieniami do edycji, korekty i zatwierdzenia raportu.

Uprawnienia do raportów kontrolowane są na poziomie oddziałów, użytkownik może mieć prawa edycji i zatwierdzania dokumentów dla wielu oddziałów. Raport może zostać zapisany bez zatwierdzania. Dla raportu możliwe jest śledzenie osób, które dokonały modyfikacji danego dokumentu (łącznie z datą i godziną). Raport może zostać zatwierdzony jedynie przez osoby do tego uprawnione. Raport zatwierdzony nie może być już modyfikowany. Jedyną możliwością wprowadzenia poprawki jest wykonanie korekty poprzez stworzenie dokumentu korygującego. Tylko raporty zatwierdzone mogą zostać ujęte w raporcie skonsolidowanym.

Raporty cząstkowe można korygować. Funkcjonalność ta dostępna jest tylko dla ostatniej wersji raportu (wyłącznie dokumentu zatwierdzonego). Dokument korygujący jest kopią dokumentu korygowanego, w którym użytkownik ma możliwość dokonania modyfikacji. Jeśli zmienia się formularz raportu, korekty powinny być generowane w nowej wersji formularza.

Generowanie raportu skonsolidowane odbywa się wyłącznie na żądanie uprawnionego do konsolidacji pracownika. Raport skonsolidowany nie może zostać wygenerowany, jeśli w bazie brakuje choćby jednego raportu cząstkowego. W raporcie skonsolidowanym ujmowane są wyłącznie ostatnie raporty cząstkowe – nawet, jeśli wybrane raporty cząstkowe nie były od poprzedniego raportu skonsolidowanego zmieniane i ujęte zostały w poprzednim.

Z poziomu aplikacji możliwy jest export dokumentów w formacie MS Excel jak również dla uprawnionych użytkowników w formacie XML. Aplikacja dedykowana jest dla działów księgowości i kontrolingu Przedsiębiorstw, ale może być stosowana wszędzie tam gdzie wymagane jest i konieczne zbieranie, kontrolowanie i konsolidowanie danych z wielu lokalizacji, oddziałów, komórek organizacyjnych.